تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 14:43
157 بازدید
کد خبر : 208850

یونان کمیته مشورتی هوش مصنوعی را برای ایجاد استراتژی ملی ایجاد می کند

یونان کمیته مشورتی هوش مصنوعی را برای ایجاد استراتژی ملی ایجاد می کند

به گزارش هیت نیوز و به نقل از کوین تلگراف کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، در ۱۹ اکتبر از ایجاد یک کمیته مشورتی برای ایجاد یک استراتژی ملی برای هوش مصنوعی (AI) در یونان خبر داد. دولت یونان گفت که «سرعت تصاعدی» توسعه هوش مصنوعی ضرورت تشکیل کمیته مشورتی زیر نظر نخست وزیر این کشور

Greece establishes AI advisory committee to create national strategy

به گزارش هیت نیوز و به نقل از کوین تلگراف کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، در ۱۹ اکتبر از ایجاد یک کمیته مشورتی برای ایجاد یک استراتژی ملی برای هوش مصنوعی (AI) در یونان خبر داد.

دولت یونان گفت که «سرعت تصاعدی» توسعه هوش مصنوعی ضرورت تشکیل کمیته مشورتی زیر نظر نخست وزیر این کشور را ایجاد کرده است. هدف کمیته آماده سازی یونان برای پیشرفت ها و کاربردهای فناوری است.

میتسوتاکیس در مورد ایجاد این کمیسیون اظهار داشت که پذیرش این فناوری باید قبل از تبدیل شدن به یک واقعیت روزمره سازماندهی شود. او گفت: «این مربوط به آینده نیست، بلکه مربوط به حال است.

این کمیسیون توسط کنستانتینوس داسکالاکیس، استاد علوم کامپیوتر در MIT، رهبری خواهد شد و دارای متخصصانی در زمینه های مرتبط مانند فناوری، اخلاق، حقوق و علم است. همچنین شامل محققان و دانشمندان یونانی است که بخشی از دیاسپورا در خارج از یونان زندگی می کنند.

داسکالاکیس در مورد این ابتکار اظهار نظر کرد و گفت:

یکی از اجزای مرکزی کمیته مشورتی نیز تدوین توصیه های خط مشی و ایجاد رهنمودهایی برای استراتژی بلندمدت ملی خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، استراتژی هوش مصنوعی شامل در نظر گرفتن تأثیر آن بر اقتصاد و جامعه، بهبود بهره‌وری، افزایش نوآوری و تقویت زیرساخت‌های محلی و موارد دیگر خواهد بود.

یونان یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است که مشمول قانون آینده اتحادیه اروپا در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.

در اوایل ماه اکتبر، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که در حال بررسی مقررات محدودکننده‌تر برای مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI و Llama 2 متا هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.