تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 18:34
392 بازدید
کد خبر : 208886

خلاصه داستان اپیزود ۷ ‘Constellation’: سریال علمی تخیلی Apple TV+

خلاصه داستان اپیزود ۷ ‘Constellation’: سریال علمی تخیلی Apple TV+

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده لحظه‌ای در «Through the Looking Glass»، اپیزود هفتم Apple TV+’s Constellation وجود دارد، که در آن نسخه موازی مگنوس (جیمز دارسی)، با توجه به اینکه آلیس (رزی و داوینا کلمن) یک بار دیگر کابین را ترک کرده است. به دنبال جو (نومی راپس)

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده لحظه‌ای در «Through the Looking Glass»، اپیزود هفتم Apple TV+’s Constellation وجود دارد، که در آن نسخه موازی مگنوس (جیمز دارسی)، با توجه به اینکه آلیس (رزی و داوینا کلمن) یک بار دیگر کابین را ترک کرده است. به دنبال جو (نومی راپس) در برف بگرد، فریاد می زند: “اوه، مسیح، دیگر نه!” مگنوس بدون اینکه او بداند، احساسات ما را در حین تماشای جدیدترین قسمت در مجموعه ای از اپیزودها خلاصه می کند که به نظر می رسد قبلاً داستان خود را گفته است. «Through the Looking Glass» پر از پیچش‌ها و چرخش‌های کوچک است، به‌ویژه در نحوه نمایش کل درام خانوادگی اریکسون-تیلور در دو (یا سه) نسخه از یک کابین. با این حال، طرح پر پیچ و خم آن کافی نیست که به ما کمک کند تا این احساس را که قبلاً همه چیز را دیده‌ایم، از بین ببریم، از صحنه‌های اول نمایش جو که دختر واقعی‌اش را در جنگل پیدا می‌کند تا پل که مدام برای فرزندش فریاد می‌زند، مهم نیست که او در چه واقعیتی است. در پایان اپیزود، فقط یک چرخش از رویدادها وجود دارد که به نظر می رسد مهم است، و حتی آنقدرها هم به خط داستانی اصلی مربوط نمی شود.

همانطور که از عنوان اپیزود پیداست، تمرکز “از طریق شیشه نگاه”، روی آلیس است. در طول اپیزود، هر دو نسخه از دختر جو با یکدیگر در تماس هستند و از اتفاقاتی که برای مادرشان در آن سوی حجاب افتاده است مطلع می‌شوند. این می تواند یک ساعت جالب را ایجاد کند، اما مشکلات متعددی برای قرار دادن آلیس در مرکز اپیزود وجود دارد. اول از همه، این واقعیت وجود دارد که او چیز زیادی به سهام کلی داستان اضافه نمی کند – مخاطراتی که حتی برای بینندگان در ابتدا واضح نیستند. سپس این واقعیت وجود دارد که آلیس آنقدرها هم خوب نوشته نشده است. مگنوس در «از میان شیشه نگاه» فاش می‌کند که دخترش ۱۰ ساله است، اما نوشته‌ی پیتر هارنس باعث می‌شود او بین ۶ تا ۱۲ سال به نظر برسد.

 

محدودیت های رزی و داوینا کلمن به عنوان نوازنده تنها به این مسئله کلی می افزاید. انتقاد از بازی دو کودک پیش از بلوغ بی‌رحمانه به نظر می‌رسد، اما افرادی که پشت فیلم Constellation هستند باید قبل از اینکه یک قسمت کامل را به آنها تحویل دهند، می‌دانستند که با چه چیزی کار می‌کنند. از این گذشته، اینطور نیست که آنها بد باشند – آنها فضایی برای رشد دارند، اما نمی توانند احساسات زیادی را به جز ترس بفروشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که به آنها دستور داده شده است که به جای شبیه به یک بچه واقعی، با چشمان توله‌سگی اغراق‌آمیز و فریادهای مکرر “مامان/مامان” مانند یک کاریکاتور کودک عمل کنند.

 

“صورت فلکی” قسمت ۷ نشان می دهد که هر دو آلیس کاملاً متحجر شده اند

با این حال، خوشبختانه، «Through the Looking Glass» دو آلیس چیزی جز ترس را بیان نمی کنند، و این دقیقا همان جایی است که دوقلوهای کلمن می درخشند. زمانی که شخصیت‌های آن‌ها می‌ترسند، متوجه می‌شویم که آنها استعدادهای خام زیادی دارند که می‌توانند با بزرگ شدن به چیزی عالی تبدیل شوند. هر دو آلیس به درستی ترسیده اند زیرا یا با این موضوع کنار می آیند که ممکن است مادرشان اصلاً مادر آنها نباشد یا اینکه مادر مرده خود را می بینند و حتی با او تعامل دارند که ظاهراً رها شده بود تا در فضا بپوسد. و این ناگفته نماند لحظه ای که در آن دو نسخه از یک دختر در نهایت وجود یکدیگر را باخبر می کنند و بدترین سوء ظن آنها را در مورد آنچه در طول ماموریت ISS رخ داده است تأیید می کند.

داستان حول محور وقایعی شروع می‌شود که در فلش فوروارد اولین نمایش می‌بینیم، جو که آلیس بی را پیدا می‌کند – همانطور که ما او را برای راحتی کار می‌نامیم – در یک نسخه متروکه از کابینشان، در کمد لباس قفل شده و تا حد مرگ یخ زده است. او دخترش – دختر واقعی اش – را به نسخه کابین خود می برد و او را در حمام آب گرم می گذارد. اما وقتی آلیس A از خواب بیدار می شود، آلیس بی ناپدید می شود: او به مگنوس بی در نسخه کابین خود بازگشته است، در حالی که مگنوس A هنری (جاناتان بنکس)، فردریک (جولیان لومن) و پلیس سوئد را در کنار خود دارد. راهی به جنگل

 

ما افراد زیادی را در این قسمت می‌بینیم که در حال دویدن هستند، تا جایی که حتی انتقال کامل رویدادهای آن دشوار است. مگنوس A به دنبال آلیس A و جو می دود، در حالی که مگنوس بی به دنبال آلیس بی می دود. جو به دنبال دخترش می گردد، به نظر می رسد در مورد اینکه دخترش ممکن است چه کسی باشد، تصمیم نگرفته است. آلیس از پدر و مادر مربوطه خود فرار می کند و در نهایت در کابین متروکه با یکدیگر برخورد می کند. در نهایت، هنری کالدرا به دنبال CAL می گردد و توسط خود دیگرش مورد استقبال قرار می گیرد.

 

شاید بهتر باشد روی آنچه در اینجا مهم است تمرکز کنید. اکنون، CAL، که جو آن را با خود به جنگل برده است، به نظر می رسد که دریچه ای را به بعد سومی باز کرده است، که در آن دو واقعیت شناخته شده ما می توانند در یک فضا همزیستی کنند – البته نه لزوما در یک زمان، همانطور که نشان می دهد. با حضور گربه ای که گاهی مرده و گاهی زنده است. (Changelings، گربه شرودینگر… این نمایش واقعاً بهترین موفقیت های جهان جایگزین را انجام می دهد، نه؟) در این کابین کاملاً ویران شده، که هم کابین A و هم کابین B است، همانطور که در تصاویر آویزان به دیوارها نشان می دهد، دو آلیس موفق می شوند از طریق ضبط کننده قابل حمل Fisher-Price که جو برای گوش دادن به نوارهایی که محققان Skagerrak به او داده بودند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. در داخل کمد، دختران همچنین موفق می شوند از طریق – درست حدس زدید – نگاه های اجمالی یکدیگر را ببینند.

 

جو مجبور می شود بین دو نسخه از دخترش در «از میان چشمان» یکی را انتخاب کند.

از طریق آینه گفته شده، جو همچنین می تواند پس از پیدا کردن آلیس A که در کمد لباس در کابین متروکه پنهان شده است، به دختر واقعی خود نگاه کند. او همچنین به طور غیرمستقیم موفق به ارسال پیام هایی به آلیس بی می شود و توضیح می دهد که نمی داند می تواند به خانه بازگردد یا خیر. این تعامل زمانی متوقف می شود که ارتباط بین هر دو کابین شروع به کاهش می کند، و آتشی که در کابین A شروع شده است شروع به تلفات آلیس A می کند. در همین حال، آلیس B بار دیگر در حال یخ زدن است و می میرد. جو مجبور به انتخاب می شود و او در حالی که آلیس A را در آغوش دارد به بیرون می دود.

اکنون، در حالی که این اتفاق می افتد، مگنوس A، فردریک و پلیس در حال جستجوی جنگل های برفی برای آلیس A و جو هستند. هنری باید با آنها باشد، اما او صدای CAL را از صدای باد حس می کند و بلافاصله به سمت کابین می دود. با رسیدن به آن، جو آلیس A را در آغوشش هل می دهد و به داخل کابین برمی گردد تا آلیس بی را پیدا کند. این مصادف است با لحظه ای که هنری و باد جای خود را با هم عوض می کنند، و هنری اکنون مجبور می شود با پل لنکستر (ویلیام) که به شدت زخمی شده است برخورد کند. کتلت) و باد بچه‌ای را حمل می‌کنند که قبلاً هرگز ندیده است. باد که گیج شده آلیس A را در برف می اندازد و چند قدمی راه می رود قبل از اینکه به دلیل سرما سقوط کند.

 

جو که نمی تواند آلیس بی را در داخل کابین پیدا کند، به بیرون برمی گردد، جایی که آلیس A را در سرما بیهوش می یابد. آلیس بی به سمت او می دود و برای کسری از ثانیه، پرده بین هر دو واقعیت چنان نازک است که حتی مگنوس بی هم می تواند جو را ببیند. با این حال، جو که احساس می کند آلیس A به او نیاز دارد و ممکن است بمیرد اگر او را به حال خود رها کنند، جو به دخترش می گوید که در یک لحظه احساسی نزد پدرش برود که باعث می شود ما فکر کنیم که آیا او هرگز به خانواده واقعی خود می پیوندد یا خیر. .

 

“صورت فلکی” هنوز سهم خود را مشخص نکرده است

«از میان شیشه نگاه» در حالی پایان می‌یابد که مگنوس بی مطمئن نیست که چه اتفاقی برای همسرش افتاده است و مگنوس A در بیمارستان کنار دخترش نشسته و به او می‌گوید که جو توسط ایرنا (باربارا سوکووا) برای کمک گرفتن برده شده است. در رویاهای آلیس A، والیا سعی می‌کند او را وادار کند که او را به دنبال مادرش بیاورد، که نوعی بازنمایی آشکار از مرگ است. البته آلیس A قبول نمی کند. و به این ترتیب فصل دیگری از یک داستان دراماتیک و صمیمی در مورد فضانوردانی که مجبور به کنار آمدن با زندگی هستند به پایان می رسد که دقیقاً همان چیزی نیست که آنها پشت سر گذاشته اند. این داستانی است که به نظر می رسد در حال حاضر به پایان رسیده است و هنوز خطرات بالاتری برای ما ارائه نکرده است.

استفاده از عناصر علمی تخیلی برای گفتن داستان های کوچکی که به عنوان استعاره ای از مرگ و تغییر عمل می کنند، اشکالی ندارد. و تاکنون ثابت کرده است که Constellation در این کار عالی است. با این حال، به نظر می‌رسد داستانی که سریال می‌گوید قبلاً با اپیزود پل هفته گذشته به پایان رسیده است و دو آلیس با یکدیگر در تماس هستند و چیزی جز پایانی بسیار طولانی نیست. با این حال، این سریال اغلب حاکی از یک توطئه بزرگتر است که تلاش می کند فضانوردان متعددی را از افشای حقیقت در مورد جهان های موازی باز دارد. چه کسی پشت این توطئه است؟ چه کسی از آن سود می برد؟ آیا فراتر از هنری کالدرا و ایرنا لیسنکو است؟ وقتی نوبت به این سوالات می رسد به بینندگان چیزی داده نمی شود، بنابراین ادامه دادن علاقه ما سخت است.

 

همانطور که پیش می‌آید، «Through the Looking Glass» یک پس‌اسکریپت طولانی است که بار دیگر چیزی برای چسبیدن به ما نمی‌دهد. بهترین چیزی که می‌توانیم برای آن بگوییم این است که طرح هنری/باد را پیش می‌برد، اما به نظر می‌رسد که بیشتر شبیه داستان دیگری است، ورودی دیگری در یک گلچین، تا بخشی از آنچه در این جهان می‌گذرد.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 13 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.